tiistai 2. marraskuuta 2010

Kokemuksia Peducasta: Lotta



Lähdin mukaan Peducan toimintaan heti fuksivuoteni alkupuolella. Olen aina ajatellut omia opintojani kokonaisuutena, johon opiskelun lisäksi tietyllä tapaa kuuluu myös jonkinlainen vaikuttamistoiminta ja yliopistoyhteisön toimintaan osallistuminen laajemmin. Ainejärjestön toimintaan mukaanlähteminen tuntui siis melko luontevalta. Toiminta oli uutta ja ihmeellistä, ja vaikka olinkin siitä kovin innoissani, tuntui se pitävän sisällään hirveän määrän vastuuta. Hakeuduin siis vastuuhenkilöksi, jonka vastuualueen ainakin toisesta puolesta olin sillä hetkellä perillä: fuksi ja tuutorivastaavaksi.

Keskeisimpänä tehtävänäni fuksi- ja tuutorvastaavana olen kokenut yhteydenpidon sekä kasvatustieteilijätuutoreihin että luokanopettajatuutoreihin ja toiminut linkkinä opiskelijatuutorien ja Peducan välillä. Tehtävä on tuntunut minulle luontevalta, koska olen samaan aikaan itse toiminut opiskelijatuutorina. Olen myös pyrkinyt kehittämään yhteistyötä kasvatustieteilijöiden ja luokanopettajaopiskelijoiden kesken tuutoroinnin avulla ja omalta osaltani pyrkinyt kantamaan korteni kekoon Peducan kahden pääaineen ainejärjestönä toimimiseen.

Olen järjestänyt tuutorikoulutusta uusille tuutoreille Peducan puolesta sekä esitellyt ainejärjestöämme ja sen toimintaa uusille opiskelijoille. Lisäksi olen järjestänyt fukseille erilaisia tapahtumia niin tuutorin kuin fuksi- ja tuutorvastaavankin ominaisuudessa. Olen myös tiedottanut fukseille Peducan toiminnasta ja pyrkinyt pitämään heitä ajan tasalla kaikesta, mitä ainejärjestössä tapahtuu ja näin toivottamaan heidän tervetulleiksi ainejärjestön jäseniksi- ja aktiivisiksi toimijoiksi!

Ympäristövastaava

Ympäristövastaavuus on jäänyt minun osaltani hieman retuperälle fuksi- ja tuutorhommien työllistävyyden vuoksi. Ympäristövastaavana olen ollut järjestämässä vaihtokirppistä yhteiseen opiskelijatilaamme Conddooriin ja välittänyt ympäristöaiheisia tapahtumakutsuja Peducalistalle. Loppuvuodesta aion vielä kirjoitella aktiivisemmin blogiin ympäristöaiheista sekä yhdessä ympäristövastaavapartnerini kanssa laatia Peducalle ympäristöohjelman.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti