perjantai 19. marraskuuta 2010

Aikamoista täsmämarkkinointia


Olin kertomassa koulutusalastani tiedekunnan abi-infossa reilu viikko sitten. Porthanian sali oli täynnä tulevia ylioppilaita, joita huoletti suuresti muun muassa sisäänpääsy Käyttiksen koulutusaloille. Lähtiessäni tapahtumasta oven ulkopuolelle oli leiriytynyt valmennuskursseja järjestävä taho x jonka edustajat kävivät miltein abien hihoihin kiinni esitteidensä kanssa.

Markkinointi on vuosi vuodelta röyhkeämpää ja kohdistetumpaa. Erityisen huolestuttavaa on markkinoinnin sijoittaminen suoraan abi-infon yhteyteen jolloin syntyy mielikuva, että tiedekunta ja valmennuskurssiyritys x olisivat jollain tapaa yhteistyössä. Näin ei tietenkään ole, eikä tiedekunta ollut tietoinen markkinoijista. Yleisissä tiloissa ei tietenkään ole kieltoa markkinointiin, mutta minusta oli eettisesti hyvin arveluttavaa valmennuskurssiyrityksen tapa luoda abeille väärää mielikuvaa. Tilaisuudet , joissa abit tietävät tulevansa kuulemaan valmennuskursseista on rehellisempää markkinointia.

Ai niin , Condus hylkäsi ehdotuksen valmennuskurssien järjestämisestä opiskelijajärjestön taholta. Ainejärjestöt (kaikki) vastustivat yksimielisesti ehdotuksen läpivientiä. Peducan kanta ehdotukseen on luettavissa täältä.

-Erna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti